Forum :.:.: STRAŻACY NA ZACHODZIE :.:.: Strona Główna :.:.: STRAŻACY NA ZACHODZIE :.:.:
KP PSP BŁONIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum :.:.: STRAŻACY NA ZACHODZIE :.:.: Strona Główna -> ARCHIWUM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSP Zaborów

PostWysłany: Sob 18:28, 05 Sie 2006    Temat postu: Lotnicze Pogotowie Ratunkowe

Często się zdarza takie zjawisko na terenie naszego powiatu ze loduje śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Czas na kilka wiadomości i wymianę sugestii


[link widoczny dla zalogowanych][/b] Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSP Zaborów

PostWysłany: Sob 18:39, 05 Sie 2006    Temat postu:

Nasz powiat leży w rejonie działań Ratownika 12 którego Baza jest w Babicach

Na chwile obecna posiadają na wyposażeniu Śmigłowiec Agusta A109E



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSP Zaborów

PostWysłany: Sob 18:43, 05 Sie 2006    Temat postu:

Wcześniej był używany Śmigłowiec MI-2 którego zastopiła Agusta A109E

Krótki opis:
Lekki śmigłowiec wielozadaniony. Oblatany 1961, produkcja w PZL Świdnik od 1965 roku.
Wymiary:
długość całkowita 17,42 m (kadłuba 11,94 m),
wysokość 3,75 m,
szerokość 1,7 m,
Średnica wirnika 14,5 m, liczba łopat: 3 (kompozytowe).
Podwozie: stałe z niskociśnieniowymi oponami, przystosowane do użytkowania z nieutwardzonych lądowisk, możliwość montowania nart na zimę.
Masa startowa maksymalna: 3700 kg
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Wznoszenie: 9,6 m/s
Pułap: 4000 m
Zasięg: 580 km (maksymalny 800 km),zapas paliwa: 600 litrów
Załoga: 3 osoby
Silniki: dwa turbinowe GTD-350 o mocy 298 kW (400 KM) każdy.



[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Sob 18:53, 05 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSP Zaborów

PostWysłany: Sob 18:45, 05 Sie 2006    Temat postu:

Agusta Westland A 109 Power.


Najnowszy nabytek Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, śmiglowiec produkcji wloskiej Agusta Westland A 109 Power.

Dane techniczne śmigłowca:
Długość (z rotorem w ruchu/bez): 13040 mm/ 11110 mm
Wysokość: 3500 mm
Masa: 1576 kg
Maksymalna masa: 2850 kg (w przypadku pracy z ładunkiem podwieszonym pod śmigłowcem 3000 kg)
Masa maksymalnego ładunku użytecznego: 1274 kg

Silnik: 2 x P&W PW-206C / Turbomeca Arrius 2K1
Moc silnika:
- dopuszczalna do stałej pracy: 2 x 423kW / 426kW (2 silniki), 417 kW (1 silnik)
- do startu (5 minut): 2 x 477kW / 500kW
- maksymalna awaryjna (1/2 silniki): 478kW / 671kW

Zapas paliwa: 3 cells (605 litrów), 4 cells (710 litrów), 5 cells (870 litrów)
Maksymalna prędkość podróżna: 285km/h
Prędkość maksymalna: 311 km/h
Prędkość wznoszenia: 9.8m/s
Pułap praktyczny: 5970 m
Zasięg: (160 US gal): 660km
Długośc lotu: (160 US gal): 3.27 godziny

A 109A jest używany przede wszystkim jako lekki śmigłowiec pasażerski, ale wykorzystuje się go również w lotniczym pogotowiu ratunkowym, a także jako śmigłowiec rozpoznawczy do celów obserwacyjnych, a w lotnictwie wojskowym jest używany na obszarach położonych na dużych wysokościach i gorących strefach klimatycznych. Łącznie wyprodukowano ok. 250 egzemplarzy w różnych wersjach.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSP Zaborów

PostWysłany: Sob 18:55, 05 Sie 2006    Temat postu:

Bazy HEMS
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSP Zaborów

PostWysłany: Sob 18:57, 05 Sie 2006    Temat postu:

Zasady użycia zespołów Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego oraz Samolotowych Zespołów Transportowych określone są w Rozdziale 6 Regulaminu Porządkowego SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe.

2.

Do wezwania zespołu HEMS są uprawnieni:

1.

Dyspozytor Krajowy SP ZOZ LPR,
2.

koordynatorzy medyczni i Dyspozytorzy pogotowia ratunkowego oraz oddziałów pomocy doraźnej – do czasu zakończenia procesu tworzenia Centrów Powiadamiania Ratunkowego,
3.

Dyspozytorzy Centrum Powiadamiania Ratunkowego,
4.

Dyspozytorzy innych podmiotów ratowniczych (Państwowa Straż Pożarna, GOPR, TOPR, WOPR, PRO, MSR) poprzez Dyspozytora pogotowia ratunkowego - do czasu zakończenia procesu tworzenia Centrów Powiadamiania Ratunkowego lub bezpośrednio na podstawie podpisanych porozumień.


Więcej można przeczytać na stronie Lotniczego pogotowia Ratunkowego
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 20:53, 05 Sie 2006    Temat postu:

Piotrek Ty myślisz że się znasz na wszystkim ale tak naprawdę na niczym się nie znasz. Próbujesz te lipne forum podtrzymywać, bo przez to komuś w dupę włazisz.

Bez obrazy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Nie 10:51, 06 Sie 2006    Temat postu:

buhaha rekin pojechali Ci Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nóreg
Gość






PostWysłany: Nie 18:11, 06 Sie 2006    Temat postu: to w straży też są barany?

Anonymous napisał:
Piotrek Ty myślisz że się znasz na wszystkim ale tak naprawdę na niczym się nie znasz. Próbujesz te lipne forum podtrzymywać, bo przez to komuś w oko włazisz.

Bez obrazy

Odwiedzam to forum co tydzień. Nadziwić się nie mogę skąd u strażaków zawistni i złośliwcy?

Poczytałem gdzieś tutaj o podpalaczach i zastanawiło mnie czy to nie są tacy sami albo nawet ci sami Sad

Bez obrazy Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Technik




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Nie 19:08, 06 Sie 2006    Temat postu:

ta mapka mi cos uswiadomiła....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 22:29, 06 Sie 2006    Temat postu:

Piotrek a co to jest HEMS - rozszyfrój ten skrót. Powolujesz się na niego.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSP Zaborów

PostWysłany: Nie 22:39, 06 Sie 2006    Temat postu:

''Piotrek a co to jest HEMS - rozszyfrój ten skrót. Powolujesz się na niego.''Rozumie ze to jakaś prowokacja!

Wszystkie info na temat LPR są na [link widoczny dla zalogowanych]
HEMS -Helicopter Emergency Medical Service


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał S.trażak




Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z terenu powiatu

PostWysłany: Nie 22:43, 06 Sie 2006    Temat postu:

Anonymous napisał:
Piotrek Ty myślisz że się znasz na wszystkim ale tak naprawdę na niczym się nie znasz. Próbujesz te lipne forum podtrzymywać, bo przez to komuś w oko włazisz.
Bez obrazy

Czy to forum jest lipne ?? Może nie jest zbyt ruchliwe, ale dobrze, że jest.
Z tego forum to tylko druhowie z OSP Błonie mogą być niezadowoleni Very Happy
A Piotrek nie musi włazić w oko i bardzo się cieszę, że rozpoczął ten temat. Po to przecież jest forum, aby pisać.
Warto byłoby, aby wszyscy druhowie wiedzieli jak przygotować lądowisko i co to jest HEMS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 23:59, 06 Sie 2006    Temat postu:

Technik napisał:
ta mapka mi cos uswiadomiła....

a co ci uświadomiła? pisz jak człowiek konkretnie a nie jak baran be be be Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qbinek
Gość






PostWysłany: Pon 22:50, 07 Sie 2006    Temat postu:

Zastanawiam sie w jakim celu zostalo stworzone powyzsze forum?
I w jakim celu kolega poruszyl temat HEMS-u? Po to by inni mieli pozywke do robienia sobie drwin i zartow?
Panowie strazacy zastanowcie sie troche nad soba i uswiadomcie sobie swoja niewiedze. Bo to jak widze w jaki sposob jest przyjmowany smiglowiec, a w zasadzie nie mozna tu mowic o jakim kolwiek przyjmowaniu i sposobie zabezpieczenia miejsca ladowania jest po prostu zalosne...
Pozdrawiam i licze na rzeczowa polemike na temat HEMS-u nie tylko warszawskiego.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum :.:.: STRAŻACY NA ZACHODZIE :.:.: Strona Główna -> ARCHIWUM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin